onsdag den 5. august 2009

PLAY teater


Min drøm er at blive optaget på en af teaterskolerne i danmark, og jeg har allerede haft søgt ind én gang. Men det er ikke let at komme gennem nåleøjet, da de kun vælger 6 personer til hver skole, 3 piger, og 3 drenge. Derfor leder jeg konstant efter små teatre eller kurser for at forbedre mig og blive endnu mere klar til skolerne.

D. 10 august skal jeg til optagelsesprøve på Play teater, som ligger på islandsbrygge, og jeg glæder mig! Men jeg stresser også lidt allerede, da det jo er modeugen denne uge, og jeg får begrænset tid til at øve mig. Så det hedder nul fester til mig. Jeg skal også kunne en sang udenad og selvom jeg har gået til kor og solosang i en del år føler jeg ikke at det er min stærkeste side, men det skal nok gå godt alligevel. Jeg har valgt sangen "verden er i farver" af Lis Sørensen.

Jeg går op i "frøken Julie" af August Strindberg, som jeg også gik op i til teaterskolernes prøve i januar. Jeg elsker det stykke, og glæder mig til at fremføre det for dem. Frøkenen er en utrolig stærk kvinde, og samtidig meget følsom og sart. Hun kan ikke få den mand hun elsker, fordi de kommer fra så vidt forskellige kår, og hun ender med at begå selvmord. Et utrolig stærkt stykke, men også meget sørgeligt. Jeg fik undervisning af Camilla Bendix sidste år, og uden hende havde jeg nok aldrig fået arbejdet mig så godt og grundigt gennem stykket og analyseret det til sidste prik og punktum. Billedet ovenfor er af Camilla. :-)

Kryds fingre for mig:-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar