mandag den 19. oktober 2009

Tennessee Williams







"Omstigning til paradis", eller "A Streetcar Named Desire", som den hedder på engelsk, er titlen på det teaterstykke jeg muligvis skal igang med at arbejde med, og måske vil søge ind med til statens teaterskoler:-) Stykket er skrevet af Tennessee Williams, og er også blevet filmatiseret Jeg lånte den helt gamle udgave af filmen på biblioteket for en lille uges tid siden ( da selve teaterstykket ikke var til at opdrive, ihh!!), efter at have ventet på den en uge, og den er bare så god! Se den.. se den!! :-) Jeg blev grebet af handlingen med det samme, og jeg blev også utrolig fascineret af Blanche, som er spillet af Vivien Leigh. Hun er helt enestående!

Så aftenen i aften står på teaterlæsning. Jeg fik lov at låne stykket med hjem fra Play Teater i dag, og jeg glæder mig til at få det læst igennem. Der er i øvrigt snart ansøgningsfrist til statens teaterskoler, hvor jeg vil søge ind igen i år, så jeg skal også snart have besluttet mig for, hvad jeg vil gå op i til 1.prøven.

Så hvis I ikke hører så meget fra mig i aften, ved I hvorfor:-) Men jeg vender stærkt tilbage i morgen.

Ha' en dejlig aften.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar